GÜNDEM

Kırşehir Ziraat Odası’ndan “Anadolu UPAK” Kayıt Duyurusu

Çiftçilerin TMO ve lisanslı depolara ürün teslimi için kayıt zorunluluğu başladı

Kırşehir Ziraat Odası, üreticileri yakından ilgilendiren önemli bir duyuru yayımlayarak Anadolu UPAK sistemine kayıt işlemlerinin başladığını bildirdi. Yapılan açıklamada, çiftçilerin Toprak Mahsulleri Ofisi (TMO) ve lisanslı depolara ürün teslim edebilmeleri için sisteme kayıt yaptırmalarının zorunlu olduğu ifade edildi.

Kayıt işlemlerinin Kırşehir Ziraat Odası’nda gerçekleştirildiği, süreçte Ticaret Borsası personelinin de görev aldığı belirtildi.

Kayıtlar haftada 4 gün yapılacak

Yapılan bilgilendirmeye göre kayıt işlemleri haftanın dört günü yürütülecek. Buna göre;

  • Pazartesi, Salı, Perşembe ve Cuma günleri kayıt yapılacak
  • Çarşamba günleri ise kayıt alınmayacak
  • İşlemler mesai saatleri içerisinde gerçekleştirilecek

Yetkililer, üreticilerin yoğunluk yaşamamaları için kayıtlarını belirtilen günlerde yaptırmaları gerektiğini vurguladı.

Gerekli belgeler açıklandı

Anadolu UPAK sistemine kayıt yaptırmak isteyen üreticilerden istenen belgeler de açıklandı. Buna göre çiftçilerin yanlarında bulundurması gereken evraklar şöyle:

  • Kimlik fotokopisi
  • İkametgâh belgesi
  • ELÜS (Elektronik Ürün Senedi) hesap bilgi formu (bankadan temin edilecek)

“Mağduriyet yaşanmaması için kayıtlar zamanında yapılmalı”

Yetkililer, hasat döneminde yoğunluk ve aksaklık yaşanmaması adına üreticilerin işlemlerini son güne bırakmamaları gerektiğini belirtti. Açıklamada, kayıtların Ticaret Borsası personeli tarafından Ziraat Odası bünyesinde yapılacağı ifade edildi.

Kırşehir Ziraat Odası tarafından yapılan duyuruda, üreticilerin TMO ve lisanslı depolara ürün tesliminde herhangi bir sorun yaşamamaları için Anadolu UPAK kayıtlarının önem taşıdığı vurgulandı.