Kırşehir İl Genel Meclis Başkanı Kamil Avşaroğlu, düzenlenen kahvaltı programında ilde görev yapan basın mensuplarıyla bir araya gelerek hem devam eden çalışmalar hem de planlanan projeler hakkında kapsamlı değerlendirmelerde bulundu. Programa Küresel Gazeteciler Konseyi (KGK) Kırşehir İl Temsilcisi, Kırşehir Memleket Gazetesi ve Kırşehir Haber 40’ın imtiyaz sahibi Murat Sürmeli, AHİ TV sahibi Hasan Eraslan, KTV Yönetim Kurulu Üyesi Havva Karakaya da katılım sağladı. Samimi bir atmosferde gerçekleşen buluşmada Avşaroğlu, göreve başladıkları yaklaşık iki aylık süreçte sahada yoğun bir çalışma temposu yürüttüklerini vurguladı.
“Yol ve Altyapıda Hızlı Bir Çalışma Dönemine Girdik”
İl genelinde yürütülen yol yapım ve altyapı çalışmalarına ilişkin detaylı bilgi veren Avşaroğlu, özellikle köy yollarında sezon planlamasına uygun şekilde hareket ettiklerini ifade etti. Geçtiğimiz yıl 140 kilometre olarak gerçekleştirilen yol yapım çalışmalarını bu yıl önemli ölçüde artırmayı hedeflediklerini belirten Avşaroğlu, “Bu yıl hedefimiz 250 kilometrelik yol yapımını tamamlamak. Bu doğrultuda çalışmalarımız 5 ayrı ekip tarafından sahada eş zamanlı olarak yürütülüyor.” dedi.
Arazi yolları ve köy bağlantı yollarının da programa dahil edildiğini belirten Avşaroğlu, özellikle tarımsal üretimin yoğun olduğu bölgelerde ulaşımın kesintisiz sağlanmasının öncelikli hedefleri arasında yer aldığını söyledi. Hasat döneminde çiftçilerin kullandığı yolların öncelikli olarak ele alındığını vurgulayan Avşaroğlu, üretim ve lojistik akışın aksamaması için planlamaların buna göre yapıldığını kaydetti.
Karayolları Genel Müdürlüğü’nden sağlanan desteklere de değinen Avşaroğlu, sahaya kazandırılan 4 adet greyder ile çalışma kapasitesinin artırıldığını ifade ederek, “Makine parkımızın güçlenmesiyle birlikte daha hızlı ve verimli bir çalışma sürecine girdik.” diye konuştu.
Kaman OSB’de Beton Santrali Kararı: “Uygun Bulunmadı”
Kırşehir gündeminde tartışmalara sebep olan Kaman Organize Sanayi Bölgesi (OSB) içerisinde kurulması planlanan beton santrali başvurusuna ilişkin de açıklamalarda bulunan Avşaroğlu, konuya ilişkin değerlendirme sürecinin tüm paydaşların görüşleri alınarak yürütüldüğünü söyledi.
Kaman OSB yönetim kurulu bünyesinde yapılan incelemeler sonucunda söz konusu yatırımın uygun bulunmadığını belirten Avşaroğlu, kararın gerekçelerine de değindi. Bölgede su kaynakları açısından ciddi sınırlamalar bulunduğunu ifade eden Avşaroğlu, ayrıca altyapı koşullarının da beton santrali için yeterli olmadığının tespit edildiğini dile getirdi.
“Orada su kaynağı ile ilgili sıkıntılar var. Bunun yanında mevcut altyapı şartları da böyle bir tesis için uygun değil. Bu nedenle kurulmasına izin verilmemiştir.” ifadelerini kullanan Avşaroğlu, sürecin tamamen teknik değerlendirmeler sonucunda şekillendiğini vurguladı.
“Sürece Dair Yanlış Yorumlara İtibar Edilmemeli”
Kararın ardından kamuoyunda oluşan farklı yorumlara da değinen Avşaroğlu, sürecin şeffaf bir şekilde yürütüldüğünü ve alınan kararların kamuoyu ile paylaşıldığını hatırlattı. Sosyal medya üzerinden yapılan bazı değerlendirmelerin gerçeği yansıtmadığını ifade eden Avşaroğlu, vatandaşların resmi açıklamaları dikkate alması gerektiğini söyledi.
Kaman OSB’nin geleceğine yönelik farklı yatırım planlarının da gündemde olduğunu belirten Avşaroğlu, bölgenin sanayi potansiyelinin geliştirilmesi için çalışmaların sürdüğünü kaydetti.
Sel Felaketinin Ardından Yoğun Çalışma
Geçtiğimiz günlerde yaşanan sel felaketine de değinen İl Genel Meclis Başkanı Kamil Avşaroğlu, özellikle bazı köylerde ciddi hasar meydana geldiğini ifade etti. İl genelinde yaklaşık 350 hanenin selden etkilendiğini belirten Avşaroğlu, zarar gören köy yolları ve altyapı alanlarında çalışmaların hızla devam ettiğini söyledi.
Bölgeye yönelik desteklerin de sağlandığını aktaran Avşaroğlu, AK Parti Kırşehir Milletvekili Necmettin Erkan’ın girişimleri sonucunda yaklaşık 6 milyon TL’lik bir kaynağın bölgeye kazandırıldığını ifade etti. Çiçekdağı ve Boztepe ilçelerinde ekiplerin sahada aktif olarak çalışmalarını sürdürdüğünü belirtti.
252 Köyde Eş Zamanlı Hizmet
Kırşehir genelinde toplam 252 köye hizmet götürüldüğünü hatırlatan Avşaroğlu, İl Özel İdaresi’nin planlı ve programlı bir şekilde çalışmalarına devam ettiğini söyledi. Köy yolları, içme suyu altyapısı ve bakım-onarım çalışmalarının yıl boyunca kesintisiz sürdürüldüğünü ifade eden Avşaroğlu, vatandaşların yaşam kalitesini artırmayı hedeflediklerini dile getirdi.
2026 yılı planlamalarının da yapıldığını belirten Avşaroğlu, yeni dönemde daha güçlü bir yatırım ve hizmet programı ile sahada olacaklarını kaydetti. Çalışmaların belirlenen takvim doğrultusunda devam edeceğini vurgulayan Avşaroğlu, “Kırşehir’in her noktasına eşit ve planlı hizmet götürmeye devam edeceğiz.” ifadeleriyle açıklamalarını tamamladı.





