Kırşehir Tarım ve Orman İl Müdürlüğü, orman yangınlarına karşı vatandaşları dikkatli olmaları konusunda uyardı. Yapılan açıklamada, orman yangınlarının büyük çoğunluğunun insan kaynaklı olduğuna dikkat çekilerek, küçük bir ihmalin bile büyük çevresel felaketlere neden olabileceği vurgulandı.
“Yangınların %91’i İnsan Kaynaklı”
İl Müdürlüğü tarafından yapılan bilgilendirmede, Türkiye’de orman yangınlarının yaklaşık yüzde 91’inin insan kaynaklı sebeplerle başladığı hatırlatıldı. Açıklamada, özellikle yaz aylarında artan sıcaklıklarla birlikte en küçük dikkatsizliğin dahi büyük yangınlara yol açabileceği ifade edildi.
Vatandaşlara yönelik yapılan uyarıda, “Yeşil Vatan yanarken ciğerlerimiz de yanıyor. Unutmayalım ki orman yangınlarının yüzde 91’i tamamen insan kaynaklı sebeplerle başlıyor. Ufacık bir dikkat, milyonlarca ağacın ve canlının hayatını kurtarabilir” denildi.
Dikkat Çekilen Riskler
Açıklamada orman yangınlarına sebep olabilecek başlıca insan hatalarına da dikkat çekildi. Buna göre;
Ormanlık alanlarda izinsiz ateş yakılması veya yakılan ateşin söndürülmeden bırakılması
Ormanlara atılan cam, plastik ve söndürülmemiş sigara izmaritleri
Anız ve bitki örtüsü yakılması
Dikkatsizlik sonucu çıkan kıvılcımlar
gibi ihmallerin büyük risk oluşturduğu belirtildi.
“Doğada Ateşle Oynama, Geleceği Koru”
Kırşehir Tarım ve Orman İl Müdürlüğü, vatandaşlara doğada daha sorumlu davranmaları çağrısında bulunarak, ormanların korunmasının gelecek nesiller açısından hayati önem taşıdığına dikkat çekti.
Açıklamanın sonunda ise, “Doğada ateşle oynama, geleceğimizi koru” ifadelerine yer verilerek toplumsal farkındalık çağrısı yapıldı.
Orman Yangınlarında Ağır Yaptırımlar
Paylaşılan bilgilendirmede ayrıca orman yangınlarına sebebiyet verenlere yönelik ciddi yasal yaptırımların bulunduğu da hatırlatıldı. Buna göre, orman yangınlarına neden olanlara 1 yıldan 3 yıla kadar hapis ve adli para cezası uygulanabiliyor. Kasten orman yakma, örgütlü suç veya can kaybı gibi durumlarda ise cezaların çok daha ağırlaştığı belirtildi.
Kırşehir Tarım ve Orman İl Müdürlüğü, vatandaşların daha duyarlı davranması halinde birçok yangının önüne geçilebileceğini vurguladı.